Een andere vakbond heeft gestemd om de voorlopige arbeidsovereenkomst te verwerpen. Het Witte Huis zette de onderhandelaars van vakbonden en spoorwegen onder druk om in september terug te komen, op het laatste moment voordat de vakbonden in staking konden en waarschijnlijk zouden gaan. Leden van de International Brotherhood of Boilermakers, Iron Ship Builders, Blacksmiths, Forgers & Helpers (IBB) stemden tegen ratificatie van de overeenkomst. Ari Ashe meldde in het Journal of Commerce (JOC).
De dreiging van een spoorwegstaking – die door het afsluiten van toeleveringsketens in de VS rampzalig zou zijn geweest voor de Democraten die de politieke macht probeerden te behouden – werd effectief uitgesteld tot na de tussentijdse verkiezingen. Nu zijn we de verkiezingen voorbij en komen we gevaarlijk dicht bij een staking in de aanloop naar de kerstperiode.
Vanaf het moment dat het voorlopige akkoord werd aangekondigd, hebben vakbondsleden er ongenoegen over getoond. De belangrijkste klacht was dat het niet voldoet aan de eisen van de vakbonden voor meer ziekteverlof. Er zijn echter ook veel geruchten geweest over het gebrek aan transparantie van de deal in het algemeen en het gevoel dat sommige vakbondsleden hebben uitgesproken dat deze deal hen wordt opgedrongen.
Toch hebben zeven van de twaalf vakbonden waarin spoorwegarbeiders zijn opgesplitst hun overeenkomsten met de spoorwegen geratificeerd. Maar er is er maar één nodig om te weigeren te ratificeren en vervolgens in staking te gaan om de spoorwegen en vrachtvervoer door het land stil te leggen.
Er is nog wat tijd voor de spoorwegen en deze nieuwste vakbond om de deal af te wijzen om hun meningsverschillen op te lossen. Ashe schreef in haar JOC-artikel:
Onderhandelaars die de IBB en het Amerikaanse spoorwegmanagement vertegenwoordigen, zullen nu terugkeren naar de tafel om hun meningsverschillen uit te werken, waarbij beide partijen zijn overeengekomen een “afkoelperiode” – dat wil zeggen geen stakingen of uitsluitingen – tot 9 december.
Afgelopen week heeft de De Brotherhood of Maintenance of Way Employes Division (BMWED) verlengde de bedenktijd om te eindigen op hetzelfde moment als de afkoelingsperiode van de Brotherhood of Railroad Signalmen (BRS), op 4 december. Dat zijn de andere twee vakbonden die het voorlopige akkoord afwezen.
Het is waarschijnlijk dat deze twee vakbonden hun afkoelingsperiode nu zullen afstemmen op die van de IBB, omdat BMWED al heeft aangekondigd dat het het einde van de afkoelingsperiode zou verplaatsen naar 9 december als ofwel de Brotherhood of Locomotive Engineers and Trainmen (BLET) of de Sheet Metal, Air, Rail and Transportation Workers-Transportation Division (SMART-TD) stemde tegen het contract.
BLET en SMART-TD zijn de twee grootste spoorwegarbeidersvakbonden en de laatste twee die stemmen over de ratificatie van hun voorlopige arbeidsovereenkomsten.
Veel detailhandelaren die hun goederen importeren, hebben vroeg een voorraad voor de feestdagen ingeslagen vanwege alle onrust in de toeleveringsketen en de dreiging van verdere verstoring door de contractonderhandelingen van de International Longshore & Warehouse Union (ILWU) in de havens aan de westkust. Die onderhandelingen zijn inderdaad controversieel en ontwrichtend geworden. Die vroege bevoorrading brengt echter slechts een zeer beperkte mate van verzachting van de schade die een spoorwegstaking zou aanrichten. Een schatting van de schade aan de Amerikaanse economie is $ 2 miljard per dag.
De verwachting is dat als de spoorwegvakbonden in staking gaan, het Congres binnen zijn macht zal handelen om de staking te stoppen. Er is echter enige twijfel geslopen. Toen in september een staking duidelijk leek, weigerden de Democraten om samen met de Republikeinen actie te ondernemen om de mogelijke staking te blokkeren, volgens rapportage van Chris Isidore in een CNN Business-artikel. Isidore gaf vervolgens een citaat van het leiderschap van de Democraten dat verladers waarschijnlijk alarmerend zouden vinden:
Senator Richard Durbin, de op een na hoogste democraat in de Senaat, vertelde destijds aan CNN dat “ik niet denk dat het waarschijnlijk is dat we zullen ingrijpen.” Hij zei dat het vermijden van een staking “afhangt van het feit of de partijen in de onderhandelingen het voortouw nemen”.
Het is verontrustend om te denken dat het Congres zo’n klap de Amerikaanse economie zomaar zou laten overkomen. Maar nogmaals, het Congres heeft de Amerikaanse economie al klappen uitgedeeld met biljoenen dollars aan uitgaven die de inflatie doen stijgen.
Ondertussen gebruikt BMWED deze verlengde afkoelingsperiode om te lobbyen bij het congres om zich niet te bemoeien met een staking. De vakbond verklaarde in een release:
Dit zal ook een gelegenheid bieden om congresleden – die uit de zitting zijn geweest en verteerd zijn door de tussentijdse verkiezingen – steeds meer voor te lichten over de wanhoop van de spoorwegarbeiders die het management heeft veroorzaakt, en de behoefte van de spoorwegarbeiders aan betaalde ziekengelden. vrije tijd.
Dat brengt ons steeds dichter bij een mogelijke spoorwegstaking die de Amerikaanse toeleveringsketens zou stilleggen met de kans dat het Congres er niet tegen wil stoppen. Natuurlijk houden we de situatie in de gaten met onze rail strike watch hier bij Universal Cargo.
gerelateerde berichten
Rail Strike Watch: mogelijke staking verschoven naar december
7th Union bekrachtigt overeenkomst met spoorwegarbeiders, maar stakingsdreiging doemt nog steeds op
Spoorwegstaking in november lijkt waarschijnlijk nadat de spoorwegen het bod van de vakbond hebben afgewezen
Major Rail Union verwerpt voorlopig akkoord, maar als er een staking komt, zal dat pas na de verkiezingen zijn
De dreiging van een spoorwegstaking is nog niet voorbij
Spoorwegen en vakbonden bereiken voorlopig akkoord om staking te voorkomen
Spoorwegvakbonden kunnen deze week toeslaan met gevolgen van $ 2Ba per dag
Spoorwegen bereiken deal met 3 vakbonden – Meer te doen om staking te voorkomen
Hoe waarschijnlijk is een spoorwegstaking?