Het blik wordt steeds op de weg getrapt bij de mogelijke spoorwegstaking die de Amerikaanse toeleveringsketens zou verlammen. De Brotherhood of Maintenance of Way Employes Division (BMWED) heeft de afkoelingsperiode, waarin een status quo van geen staking en geen uitsluiting zal worden gehandhaafd, verlengd van 19 november tot 4 december.
Deze stap brengt de datum waarop BMWED zou kunnen staken in lijn met de datum die is vastgesteld voor de andere vakbond, de Brotherhood of Railroad Signalment (BRS), die de voorlopige overeenkomst verwierp waartoe de Biden-regering in september de spoorwegen en vakbondsleiders onder druk had gezet.
BMWED zei echter dat de datum afhankelijk is van het al dan niet ratificeren van de twee grootste spoorwegarbeidersvakbonden, de Brotherhood of Locomotive Engineers and Trainmen (BLET) en de Sheet Metal, Air, Rail and Transportation Workers-Transportation Division (SMART-TD). de overeenkomst. Als een van die vakbonden stemt om de overeenkomst af te wijzen, zoals BMWED en BRS hebben gedaan, zal BMWED de status quo-periode laten eindigen op 9 december, wat overeenkomt met de datum van de grotere vakbonden.
Verwacht wordt dat BRS ook het einde van de afkoelingsperiode zal afstemmen op dat van de andere vakbonden, mocht BLET of SMART-TD de overeenkomst niet ratificeren.
Een van de redenen die BMWED geeft voor deze langere tijd voor een mogelijke staking, is dat de Republikeinse senatoren Richard Burr en Roger Wicker al een wetsvoorstel hebben ingediend om een spoorwegstaking te verbieden.
Een van de actiestrategieën van de vakbond met de verlengde tijd vóór een staking is het plan om te lobbyen bij het Congres:
“Dit zal ook een gelegenheid bieden om leden van het Congres – die uit zitting zijn geweest en verteerd zijn door de tussentijdse verkiezingen – steeds meer voor te lichten over de wanhoop van de spoorwegarbeiders die het management heeft veroorzaakt, en de behoefte van de spoorwegarbeiders aan betaald werk. ziekteverlof, ‘verklaarde BMWED gisteren in zijn release over het vervroegen van het einde van de afkoelperiode.
Het is duidelijk dat als het Congres een staking onmiddellijk stopzet, die staking nauwelijks effectief zou zijn.
De International Association of Machinists and Aerospace Workers (IAM) gebruikte deze dreiging dat het Congres een staking stopte om haar leden onder druk te zetten ratificatie van de voorlopige overeenkomst met een herstemming, die na aanvankelijk amper werd aangenomen afgewezen worden.
Terwijl de regering de voorlopige overeenkomst begroette als een grote overwinning op het afwenden van spoorwegstakingen, was het in werkelijkheid een mogelijke staking uitstellen tot na de tussentijdse verkiezingen. Spoorwegwerkers zijn ontevreden over de deal. Veel arbeiders klaagden over het gebrek aan transparantie. Het grootste knelpunt is echter dat de overeenkomst niet voldoet aan de eisen van de vakbonden voor meer ziekteverzuim.
“De spoorwegen blijven alle BMWED- en BRS-voorstellen voor betaald ziekteverlof afwijzen”, zei BMWED in zijn release. Het lijkt erop dat zolang deze eis niet wordt ingewilligd, deze twee vakbonden in ieder geval van plan zijn een staking te beginnen.
Hier is de volledige tekst van de aankondiging van BMWED:
BMWED sluit zich aan bij BRS en mogelijk andere spoorwegbonden in onze strijd om meer in ons contract te krijgen.
Gepubliceerd: 9 november 2022 10:11 uur
De BMWE is toegetreden tot de BRS en mogelijk tot de BLET en SMART-TD Crafts, afhankelijk van het resultaat van hun respectieve ratificaties, met dezelfde status quo-periode om de volgende redenen:
1. Republikeinse senatoren Richard Burr en Roger Wicker hebben al een wetsvoorstel ingediend dat ons verbiedt om te staken en de Nationale Voorlopige Overeenkomst verder op te leggen zonder de spoorwegspecifieke overeenkomsten voor uitgaven buitenshuis.
2. Er is op dit moment geen ander wetsvoorstel in het congres om ons toe te staan te staken; Congresleden zijn verteerd door de tussentijdse verkiezingen. We zullen nu de gelegenheid hebben om het Congres te onderwijzen en een betere rekening te krijgen die is geschreven voor spoorwegpersoneel, niet voor de spoorwegen.
3. Deelnemen aan de BRS en mogelijk de operationele vaartuigen zal ook onze kansen vergroten dat het Congres niet namens de spoorwegen tussenbeide komt en ons in plaats daarvan in staat stelt om toe te slaan indien nodig. Dit vergroot uiteindelijk onze kansen op betaald ziekteverlof.
De spoorwegen blijven alle BMWED- en BRS-voorstellen voor betaald ziekteverlof afwijzen. Er zijn rapporten die aangeven dat de spoorwegen van plan zijn om binnen enkele dagen te beginnen met het stopzetten van verschillende spoorwegactiviteiten, vooruitlopend op een staking op 20 november, ook al begonnen ze in september pas vijf dagen voor de datum van mogelijke zelfbeschikking. -helpen. Deze dienstonderbrekingen zouden een voortijdige oefening van zelfhulp door de spoorwegen zijn en een schending van hun gemeenschappelijke vervoerdersverplichtingen om diensten aan hun klanten te verlenen. Deze sluitingen zouden ook een flagrante poging zijn om paniek en economische schade te veroorzaken bij de klanten van de spoorwegen en de Amerikaanse economie vlak voor Thanksgiving. Ze zouden ook een manipulatieve poging zijn om het Congres ertoe aan te zetten tussenbeide te komen tegen de belangen van spoorwegarbeiders in. De spoorwegarbeiders zijn hier niet het probleem en hebben geen schuld aan de huidige situatie. Het Amerikaanse publiek en de klanten van de spoorwegen verdienen beter. Ze kunnen niet worden gegijzeld om de immense rijkdom van de hebzuchtige managers en aandeelhouders van de spoorwegen te beschermen.
Daarom heeft het onderhandelingscomité van de BMWED National Division besloten om de status quo-periode te verlengen om te synchroniseren met onze broeders en zusters in de BRS-unie als de BLET- of SMART-TD-vakbonden hun voorlopige overeenkomsten ratificeren. Als de BLET of SMART-TD hun overeenkomst echter niet bekrachtigt, eindigt de status quo-periode van BMWED op hetzelfde moment als de BLET of SMART-TD, dat is om 0000:01 Eastern Time op 9 december 2022.
Met deze verlenging krijgen BLET en SMART-TD de kans om hun ratificatieprocedures voor eventuele voorlopige nationale overeenkomsten ongestoord af te ronden. Als deze vakbonden niet ratificeren, krijgen we de kans om heel Rail Labour samen te brengen, binnen één enkele deadline, om de nationale onderhandelingen af te ronden. Dit is het meest geschikt, aangezien we samen de PEB zijn aangegaan en we samen de laatste stadia van dit proces moeten doorlopen. Dit zal ook een gelegenheid bieden om congresleden – die uit de zitting zijn geweest en verteerd zijn door de tussentijdse verkiezingen – steeds meer voor te lichten over de wanhoop van de spoorwegarbeiders die het management heeft veroorzaakt, en de behoefte van de spoorwegarbeiders aan betaalde ziekengelden. vrije tijd.
Wat nog belangrijker is, met deze verlenging is er absoluut geen reden voor de spoorwegen om diensten stop te zetten of te dreigen hun diensten stop te zetten, wat opzettelijk economische schade toebrengt aan hun klanten en de Amerikaanse economie. Een dergelijke tactiek van de spoorwegen is volstrekt overbodig. Er is nu meer dan voldoende tijd voor de spoorwegen om naar de onderhandelingstafel te komen, te goeder trouw met ons te onderhandelen en een vrijwillige overeenkomst te bereiken om alle spoorwegarbeiders betaald ziekteverlof te geven. Het voorstel van BMWED zou letterlijk één cent van elke dollar van de recordwinsten van de spoorwegen kosten, ervan uitgaande dat alle leden er volledig gebruik van zouden maken. Het is minder dan 2 procent van de $ 11,5 MILJARD die alleen CSX, NS en UP tot en met het derde kwartaal van 2022 hebben uitgegeven aan het terugkopen van aandelen. Diensten.
Dit is de laatste kans van de spoorwegen om het juiste te doen door vrijwillig in te stemmen met betaald ziekteverlof voor alle werknemers. Als de spoorwegen er niet in slagen om op 8 december een cent van elke dollar winst op te geven voor betaald ziekteverlof voor hun zeer gewaardeerde werknemers, en er is een staking of uitsluiting of beide, dan zullen de spoorwegen verantwoordelijk zijn voor het opleggen van een sluiting van hun activiteiten en de economische schade voor haar klanten, de economische toeleveringsketen van het land en de hele Amerikaanse economie.
Het congres moet niet tussenbeide komen en de spoorwegen redden als ze blijven weigeren om spoorwegarbeiders betaald ziekteverlof te geven. Maar als het Congres tussenbeide komt, eisen we dat het Congres de kant van de arbeiders kiest door het opleggen van de voorlopige nationale overeenkomst en carrier-specifieke overeenkomsten samen met betaald ziekteverlof voor alle spoorwegarbeiders.
Spoorwegen, de klok tikt! Kom nu aan tafel en doe het juiste: geef alle spoorwegarbeiders betaald ziekteverlof en we kunnen het land een sluiting besparen. Dat u dit niet doet, is op uw eigen verzoek.